دین عام است و علم هم عام / دین و علم همزادن / خلقت در بستر دین و علم ممکن است / علم توحیدی است و توحید علم است / همانطور که علم حریم ندارد و نمیتوان برای آن بن بست تصور کرد دین هم فاقد حریم و بدون بن بست است / هرگاه بگوییم دین حریم دارد در واقع برای علم هم حریم قائل شدیم / دین علم است و علم هم دینی و توحیدی / علم دارای اجزاست که با هم در وحدتند این وحدت اجزای علم توحیدی است / ثمره وحدت توحید است چرا که در وحدت اجزا نظم و قانون - رهبری واحد - توازون و تعادل و تکامل دیده میشود که همان توحید بعثت امامت عدالت و معاد است / لذا علم توحیدی است / و توحید علم است چرا که در توحید وحدت اجزا حاکم است که این وحدت علمی است / درون اجزای مخلوق وحدت علمی بین اجزای درونی نتیجه نظم و قانون درونی اجزا - رهبری واحد درونی اجزا - تعادل درونی اجزا و تکامل درونی اجزا میباشد که همه علمی است / لذا توحید علم است و علم توحیدی و این دو تفکیک ناپذیرند/ نه دین بر ضد علم است و علم بر ضد دین / علم و دین در پدیده های هستی همسانند/
آیه 85 سوره نساء/ هر که شفاعتى نیکو کند، او را از آن بهرهاى باشد و کسى را که شفاعتى بد کند وى را از آن سهمى باشد و مسلما خداوند
بر هر چیزى مراقب و تواناست
آیه 1 سوره نساء / ( ای مردم تقوا داشته باشید ) حفظ کنید اصول راهنمای حق ( پروردگارتان را آن که خلق کرد شما را از نفس واحدی )از
ماده ای که با جهش تکاملی دارای روح شد دو زن ودو مرد که دو بدو زن و شوهر شدند ( و خلق کرد از او )از همان ماده ( لنگه او را
و پخش کرد از آن دو- مردانی بسیار و زنانی را – و تقوا داشته باشید خداوند را آن که می پرسید بسبب او ) ازهمدیگر( و رحمها -همانا
خداوند بود بر شما مراقب / نفس زن و مرد واحد آفریده شده است / دو زن و دو مرد از یک نفس آفریده شده / و از آندو نفس واحد یعنی نفس های دو زن و دو مرد افرادی بسیاری منتشر شدند/
آیه 11 سوره فصلت / و آن گاه به خلقت آسمانها توجه کامل فرمود که آسمانها دودی بود، پس (به امر نافذ تکوینی) به آسمان و زمین فرمود که همه (به سوی خدا و اطاعت فرمان حق) به
شوق و رغبت یا به جبر و کراهت بشتابید. آنها عرضه داشتند: ما با کمال شوق و میل
میشتابیم/ توحید وحدت مجموعه اجزای مخلوق است و مخلوق اجزایست / این وحدت
اجزای مخلوق تکوینی است / لذا هستی و حیات مخلوق توحیدی است / هستی در بستر
توحید حیات دارد /
آیه 30 سوره احزاب / ای زنان پیامبر هر یک از شما که بطور ظاهر و آشکار عمل قبیحی ) گناه کبیره ( بکند او را دو برابر دیگران عذاب کنند عیال پیامبربودن دفع عذاب نمیکند بلکه در صورت ارتکاب گناه شدت عذاب دارد
آیه 87 سوره آل عمران / جزای اشخاص مرتد اینست که خدا و فرشتگان و جمیع مردم به ایشان لعنت میکنند
آیه34 سوره توبه/ ای آنان که ایمان آوردید همانا بسیاری از (احبار )علماء( و رهبان ) عابدان البته می خورند اموال مردم را به باطل.
آیه 15 سوره هود / کسانی که )تنها( خواستار زندگی دنیا و زینت آن باشند )و جز خوردن و نوشیدن و اموال و اولاد را طالب نبوده و چشمداشتی به آخرت نداشته باشند، برابر سنِّت موجود در پیکرهی هستی، پاداش دسترنج و( اعمالشان را در این جهان بدون هیچ گونه کم و کاستی به تمام و کمال میدهیم )چرا که مدار این جهان بر اعمال استوار است؛ نه بر نیّات و مقاصد، و بر این خوان یغما چه دشمن چه دوست( وحقی از آنان در آن ضایع نمیگردد
زینت در دو معنا است اول اعضای انسان مثل صورت چشم ابرو موی سر بینی و دندان و لب و گونه که زینت های خلقی اند و حرام نیستند / و دوم ابزار الات مثل دستبند و گوشواره و..... است / به طبع مستند به آیه 32 اعراف زینت های خلقی حرام نیستند اما اگر ابزار آلاتی بر زینت های خلقی نصب شود باید آن زینت در زنان مومنه مسلمان پوشانده شود /
مستند به آیه 28 سوره احزاب تجملات دنیا زینت ها هستندکه عارضی اند / ای پیامبر به همسرانت بگو اگر زندگانی دنیا و تجمل آن را میخواهید پس بیایید تابهرهمندتان سازم و به رهایشی نیکو رهایتان کنم
کفر و ایمان عقیده اند و طغیان و تقوا عمل و اجرا/ طغیان عمل به کفر و تقوا عمل به ایمان است
مخلوقات تجلی کمالات حق مطلقند / تجلی مخلوقات نه نیاز خالق بلکه این تجلی لازمه بروز کمالات حق مطلق است / کمالات حق انوار نور است
انوار علم و دانایی است که بروز مخلوق را سبب است / مخلوق نیاز خالق نیست بلکه بروز کمالات حق که ناشی از مطلقیت او بر علم و دانایی
است تجلی میابد مانند انوار خورشید که نور کمال آنست نه نیاز آن / یا بروز علم و دانایی یک استاد که نشان از کمال دانایی اوست نه نیاز او/