دین علم آفرینش است که اصول آن توحید بعثت امامت عدالت و معاد میباشد

دین علم آفرینش است که اصول آن توحید بعثت امامت عدالت و معاد میباشد

تنها از علم پیروی کنید ( آیه 36 سوره اسرا)/ عقاید حق و باطل دارد اما علم حق است/ تفتیش عقاید ممنوع است جمله ای باطل است بلکه تفتیش علم ممنوع است/ فرقه ها منشعب از عقایدند نه علم
دین علم آفرینش است که اصول آن توحید بعثت امامت عدالت و معاد میباشد

دین علم آفرینش است که اصول آن توحید بعثت امامت عدالت و معاد میباشد

تنها از علم پیروی کنید ( آیه 36 سوره اسرا)/ عقاید حق و باطل دارد اما علم حق است/ تفتیش عقاید ممنوع است جمله ای باطل است بلکه تفتیش علم ممنوع است/ فرقه ها منشعب از عقایدند نه علم

دین و علم عامند و حریم ندارند

دین عام است و علم هم عام / دین و علم همزادن / خلقت در بستر دین و علم ممکن است / علم توحیدی است و توحید علم است / همانطور که علم حریم ندارد و نمیتوان برای آن بن بست تصور کرد دین هم فاقد حریم و بدون بن بست است / هرگاه بگوییم دین حریم دارد در واقع برای علم هم حریم قائل شدیم / دین علم است و علم هم دینی و توحیدی / علم دارای اجزاست که با هم در وحدتند این وحدت اجزای علم توحیدی است / ثمره وحدت توحید است چرا که در وحدت اجزا نظم و قانون - رهبری واحد - توازون و تعادل و تکامل دیده میشود که همان توحید بعثت امامت عدالت و معاد است / لذا علم توحیدی است / و توحید علم  است چرا که در توحید وحدت اجزا حاکم است که این وحدت علمی است / درون اجزای مخلوق وحدت علمی بین اجزای درونی نتیجه نظم و قانون درونی اجزا - رهبری واحد درونی اجزا - تعادل درونی اجزا و تکامل درونی اجزا میباشد که همه علمی است / لذا توحید علم است و علم توحیدی و این دو تفکیک ناپذیرند/ نه دین بر ضد علم است و علم بر ضد دین / علم و دین در پدیده های هستی همسانند/

در تشویق و ترغیب دیگران به امور خوب و بد شریک هستید

آیه 85 سوره نساء/ هر که شفاعتى نیکو کند، او را از آن بهرهاى باشد و کسى را که شفاعتى بد کند وى را از آن سهمى باشد و مسلما خداوند

بر هر چیزى مراقب و تواناست

انسانها از نفس واحدی آفریده شدند


آیه 1 سوره نساء / ( ای مردم تقوا داشته باشید ) حفظ کنید اصول راهنمای حق ( پروردگارتان را آن که خلق کرد شما را از نفس واحدی )از

ماده ای که با جهش تکاملی دارای روح شد دو زن ودو مرد که دو بدو زن و شوهر شدند ( و خلق کرد از او )از همان ماده ( لنگه او را

و پخش کرد از آن دو- مردانی بسیار و زنانی را – و تقوا داشته باشید خداوند را آن که می پرسید بسبب او ) ازهمدیگر( و رحمها -همانا

خداوند بود بر شما مراقب / نفس زن و مرد واحد آفریده شده است / دو زن و دو مرد از یک نفس آفریده شده / و از آندو نفس واحد یعنی نفس های دو زن و دو مرد افرادی بسیاری منتشر شدند/

هستی و حیات در بستر توحید میسر است

آیه 11 سوره فصلت / و آن گاه به خلقت آسمانها توجه کامل فرمود که آسمانها دودی بود، پس (به امر نافذ تکوینی) به آسمان و زمین فرمود که همه (به سوی خدا و اطاعت فرمان حق) به


 شوق و رغبت یا به جبر و کراهت بشتابید. آنها عرضه داشتند: ما با کمال شوق و میل 


می‌شتابیم/ توحید وحدت مجموعه اجزای مخلوق است و مخلوق اجزایست / این وحدت 


اجزای مخلوق تکوینی است / لذا هستی و حیات مخلوق توحیدی است / هستی در بستر 


توحید حیات دارد / 


شدت عذاب برای زنان پیامبر در صورت ارتکاب عمل قبیح

آیه 30 سوره احزاب / ای زنان پیامبر هر یک از شما که بطور ظاهر و آشکار عمل قبیحی ) گناه کبیره ( بکند او را دو برابر دیگران عذاب کنند عیال پیامبربودن دفع عذاب نمیکند بلکه در صورت ارتکاب گناه شدت عذاب دارد

جزای مرتد


آیه 87 سوره آل عمران / جزای اشخاص مرتد اینست که خدا و فرشتگان و جمیع مردم به ایشان لعنت میکنند

هشدار خالق به مومنان مبنی بر خوردن اموال مردم توسط بسیاری از علماء و عابدان


آیه34 سوره توبه/ ای آنان که ایمان آوردید همانا بسیاری از (احبار )علماء( و رهبان ) عابدان البته می خورند اموال مردم را به باطل.

مدار این جهان بر اعمال است نه نیات و مقاصد


آیه 15 سوره هود / کسانی که )تنها( خواستار زندگی دنیا و زینت آن باشند )و جز خوردن و نوشیدن و اموال و اولاد را طالب نبوده و چشمداشتی به آخرت نداشته باشند، برابر سنِّت موجود در پیکرهی هستی، پاداش دسترنج و( اعمالشان را در این جهان بدون هیچ گونه کم و کاستی به تمام و کمال میدهیم )چرا که مدار این جهان بر اعمال استوار است؛ نه بر نیّات و مقاصد، و بر این خوان یغما چه دشمن چه دوست( وحقی از آنان در آن ضایع نمیگردد

زینت در آیه 31 سوره نور

زینت در دو معنا است اول اعضای انسان مثل صورت چشم ابرو موی سر بینی و دندان و لب و گونه که زینت های خلقی اند و حرام نیستند / و دوم ابزار الات مثل دستبند و گوشواره و..... است / به طبع مستند به آیه 32 اعراف زینت های خلقی حرام نیستند اما اگر ابزار آلاتی بر زینت های خلقی نصب شود باید آن زینت در زنان مومنه مسلمان پوشانده شود /

مستند به آیه 28 سوره احزاب تجملات دنیا زینت ها هستندکه عارضی اند / ای پیامبر به همسرانت بگو اگر زندگانی دنیا و تجمل آن را میخواهید پس بیایید تابهرهمندتان سازم و به رهایشی نیکو رهایتان کنم

کفر و ایمان - طغیان و تقوا

کفر و ایمان عقیده اند و طغیان و تقوا عمل و اجرا/ طغیان عمل به کفر و تقوا عمل به ایمان است

مخلوق تجلی خالق مطلق است ظهور مخلوق از تجلی خالق مطلق لازمه بروز کمالات حق است


مخلوقات تجلی کمالات حق مطلقند / تجلی مخلوقات نه نیاز خالق بلکه این تجلی لازمه بروز کمالات حق مطلق است / کمالات حق انوار نور است

انوار علم و دانایی است که بروز مخلوق را سبب است / مخلوق نیاز خالق نیست بلکه بروز کمالات حق که ناشی از مطلقیت او بر علم و دانایی

است تجلی میابد مانند انوار خورشید که نور کمال آنست نه نیاز آن / یا بروز علم و دانایی یک استاد که نشان از کمال دانایی اوست نه نیاز او/